Řidičům nastupujícím do MOSSu umožňujeme důkladnější zaškolení. Po teoretickém vstupním školení, které trvá jeden den, přijde na řadu praktická část. Slibujeme si od toho lepší adaptaci zejména šoférů s čerstvým řidičákem, kteří ještě nemají žádné zkušenosti.
TECHNICKÁ ČÁST
Chceme tak předcházet chybám a nedorozuměním, která se těžko řeší, je-li řidič stovky kilometrů daleko. Proto jsme od února zařadili do vstupní nováčkovské procedury i konkrétní činnosti. Se začátečníky na nich úzce spolupracují koordinátoři dopravy a technici. „Novým kolegům představíme typ vozidla, s kterým by měl jezdit. Vysvětlíme mu všechny základní činnosti související s ovládáním a údržbou, které si pod dohledem technika osahá,“ přibližuje šéf technického oddělení Miloslav Paštika. Konkrétně jde například o výměnu žárovek, opravu vzduchových hadic, výměnu rezervního kola apod.
TACHO A MÝTO
Více se nováčkům věnují i koordinátoři dopravy – ti s nimi konkrétně procházejí ovládání tachografu, jízdní režim řidiče podle nařízení 561/2006 nebo nastavení mýtných jednotek. „Kvůli špatnému nastavení náprav v mýtné jednotce nám na firmu občas chodí pokuty, které jsou zcela zbytečné,“ apeluje koordinátor Aleš Rozinka.
POMOC ZKUŠENĚJŠÍHO
Následuje zaškolení s řidičem nakladačem. Podle šikovnosti pak do tří dnů nový šofér přesedne ke zkušenému školiteli a vyrazí s ním na cesty za hranice. „Každému řidiči se snažíme připravit školení tak, aby to vyhovovalo jeho schopnostem. Samotného ho posíláme až poté, co se na to sám cítí a jeho připravenost potvrdí řidič školitel,“ uzavírá ředitelka personálního oddělení Katka Jamborová.
Věříme, že tato nová adaptační část pomůže novým kolegům rychleji si v MOSSu zvyknout a zároveň se naučí věci, které jim pomohou předejít nesnázím na cestách.